Heippa kaikille. Minulla on oikiasti loppunut työt kolme minuuttia sitten eli klo 14:30. Noin minä kirjoitin paperiin. Silti olen ollut jo puolisen tuntia kotona. Enkä sielä töissä saanut juuri mitään aikaan. Oikiastikkin, pesin vissiin neljä vai viis ikkunaa. Kaksi tuntia olin kylläkin koulutuksessa. Mutta ei tuo mikään häävi saavutus ole siltikään. Parhaimmillaan oon pessy sellasen reilu kakskyt ikkunaa päivässä. Mutta se olikin hullua touhua. Nyt on jaksanutkin paremmin, kun en oo niin rehkinyt. Tänäänki vaan syötiin täytekakkua. Vissiin sen vuoksi, ku joku setä oli ollu nelkyt vuotta Rautaruukilla töissä. Vai...en oo ihan varma, että oliko se noin vaiko niin, että se täytti nelkyt. Ei, ei se ollu niin nuori. Mutta ei se kyllä ollu niin vanhakaan, että ois ollu kuuskymppinen. Jaa, miten lienee, mutta kakku oli hyvää. Ja mikä parasta, minen pese enää yhtään ikkunaa sielä. Jee. Huomennakin meen töihin. Jo kuudeksi. Meen opetteleen lomitushommia sulatolle. Mua tulee opettaan sellanen prätkämimmi. Sellanen päälle nelikymppinen topakka pimu, jolla on komia moottoripyörä. Varmastikki on hyvä opettaja, sen käsityksen sain. Sen pukukaapin ovi oli täynnä Nightwishin ja Tarja Turusen kuvia. Pakko varmaan jossain vaiheessa kysästä, että mitäs se on mieltä Nightwishin uudesta laulajasta. Minun mielestä se osas ihan laulaa kyllä sekin. Mutta siellä sulatolla on monta vaaran paikkaa. Saas nähä, miten minun käy. Pitää olla tulenkestävä takki (mielellään myös housut, mutta ku ei ole...), kypärä ja suojalasit. Olempa tylsä, kun höpötän tylsistä työasioista. Mutta ku minulla tippu huivikin jonnekkin sinne. Se on vanha, mutta ihan kiva. Voipi olla, etten sitä enää nää. Riippuu mihin se on tippunu.

Ranskasta ei oo edelleenkään kuulunut mitään. Ostin aurinkovoiteen suojakertoimella 20. Tuntuu suurelta, koska suomessa käytän ehkä jotain kutosta, jos jotain käytän. Mutta en taho palaa eikä Suomessa oo juuri päässyt tottumaan aurinkoon vielä. Ja siellä on jo ihan kesä. Mukava päästä sinne naukkaileen samppanjaa. =D Ostin myös aftersunia. Ja sitten me tietenkin ollaan koko ajan vaan jossain sisällä. Nettiin olis pitänyt tulla joku sivusto, jossa on opiskelumateriaalia. Ei ole tullut. Meidän opettaja lähetti itsensä tekemät materiaalit sekä jonku muun opettajan materiaalit. Muuta ei ole saatavissa. Eikä opettaja tiennyt, käydäänkö noita läpi siellä kurssilla. En oo jaksanu vielä perehtyä niihin, niitä oli niin pitkästi. Tulis ens viikolla joku sadeilta, niin voisin vähän lueskella. Pitäs melekeen tehä muistilista kaikesta muistettavasta. Ja vielä selvittää kaikenlaisia käytännön asioita. On kai se kauhiaa.

Me pelattiin eilen ukon kans jalkapalloa. Ja se oli jopa ihan hupasaa. Tuossa ihan lähellä on tollanen pikkunen kenttä. Minä olin maalissa niinku muuri. Eikä se pallo ees osunu minua päähän. Varvas tuntui ensin menevän ihan tohjoksi, mutta sitten opin potkaisemaan oikein. Ensin me juostiin sen pallon kans ympäri pihaa tai ensin juostiin kyllä ilman palloa. Onneksi naapureilla on olohuoneen ikkunat toiseen suuntaan, koska en tykkää, jos ne näki meidät ja luuli meitä omituisiksi, koska me ei olla.

Eilen aamulla, kun lähdin töihin, tuossa pihalla juoksenteli yksin pikkuinen koira. Oli vähän Mooseksen näköinen, saattoin ollakin saman rotuinen. Toivottavasti se raukka on löytänyt kotiinsa. Luulen, että se vois olla tuon yhen naapurin koira. Mutta en nähny sitä naapuria ulkona. Ois kyllä voinu olla viksua tarkistaa asia. Reppana pieni koira. Raahessahan oli se joku kaheli ajanut tahallaan koiranpennun päälle, oikein koukannut toiselle kaistalle. Ja koiran omistajaperheen pienet lapset oli nähneet sen. Ihmiset on sairaita. Hyi että. Mutta toivotaan sille minun näkemälle koiralle onnea matkaan.

Nyt taidan vähän pakkailla. Huomenna meen varmaan suoraan töistä ranttilaan. Sara ja Veeti on saaneet pikkuruisen heppavarsan, kiva päästä sitä kattomaan.