Viime viikolla eräänä päivänä tajusin, millä tavalla todennäköisesti jonain päivänä kuolen. Katsokaapas tätä kuvaa:

177111.jpg

Minä näytän ihan höpelöltä. Ja mulla on tosiaan Clifterssin paita päällä, siinä lukee hyvä bore. Anopintekele oli sen voittanut sen jostain Radio Pookin arvonnasta ja olin ainoa sopivan kokoinen tuon paidan sisään, joten sain sen. Ja se on ihan hyvä paita, ei tartte nauraa.

Mutta oleellisempaa tuossa kuvassa on tuo kivikko. Se on Raahen Mattilanperän Laivakankaalta. Jätin kirkko elikkäs muinaisjäänne. Jossain vastaavassa paikassa minä kuolen. Inhoan kävellä tuollaisessa kivikossa. Ja varmasti joskus käy niin, että jalkani lipeää johonkin kiven koloon, jonka seurauksena kaadun ja jalka menee poikki. Olen yksin ja unohtanut kännykkäni kotiin. Eikä kukaan tiedä missä olen eikä kukaan minua löydä. Joten sinne jään. Mutta toivomme, että se tapahtuu vasta kun olen vanha.

Ihan hieno paikka tuo muinaisjäänne kuitenkin on. Vaikka kivikasaksikinhan sitä voisi kutsua. Mutta jännä miettiä, minkälaista sakkia siellä on asunut ja mitä ne on touhunneet ja ajatelleet. Sama juttu autiotalojenkin kanssa, ne on kyllä jänniä. Tuo paikka ei ehkä enää kauaa ole jännä. Lähistölle rakennetaan kultakaivosta. Ja se ehkä pilaa kaiken.

Kuvassa taustalla näkyy savua, jos osaa katsoa (tuo kauempana oleva metsä ei näy selkeästi, siitä sen huomaa). Siellä käryää 50ha metsää. Yritin puhaltaa sitä sammuksiin, en kylläkään huomannut sen tehoavan.