Eipä ole kovin aktiivista tämä mun blogin pitäminen, vaikkei nyt mennytkään edes kuukautta viime kerrasta. Ei mulle vaan tapahu oikeen mitään...ja jos tapahtuu, ni en siltikään jaksa kirjottaa. Mut nyt yritän.

Sain vissiin kesätöitä. Tosin ihan varmaahan se ei ole ennen kuin nimi on työsopimuksessa. Mutta kyllä se niinku lupas, että pääsen sinne ja ei kuulemma tarvi enää ettiä muualta töitä. Joo, elikkä siivoomaan. Oishan se ollu aika messevää saaha oman alan töitä. Mutta kun: en edes tiedä, mikä se mun oma ala on. Ehkä se on just toi siivoaminen. Mutta tarkotinkin, että opiskelemani alan töitä. Noo, jospa tosiaan sais talvella jotain, että sais harjottelun suoritettua. Ja ehkä valmistuis reilun vuoden päästä. Mutta siinä on sekin ongelma, että mun pitää tehä opinnäytetyö eikä mulla oo aavistustakaan, mistä sen tekisin. Eikä häävisti tietoa koko projektista. On se hyvä, että meidän koululla neuvotaan opiskelijoita noin mainiosti. Ja muutenki koko koulu on ihan höperö. Yks opettaja on sairaslomalla ja kaikki mulla tällä hetkellä olevat kurssit riippuu osin siitä opettajasta. Elikkä numeroita tulee sitte mahollisesti syksyllä, ellei tämä työuupumuksesta kärsivä herra ota lopputiliä. Epäilen, ettei se ainakaan tämän kevään aikana tule töihin. Hakee aina viikon kerrallaan lomaa. Ja yksikön johtajaki on kans yhenlainen. Eikä missään oo oikeen mitään järkeä, vähä leväperänen paikka. Paremminkin oisin voinu kouluni valita. Onneksi tälle keväälle enää vaan kaks viikkoa. Sitten ois vappu ja muuttohommat. Tai pikemminkin toisin päin. Eka muutto ja sitten vappuna nukutaan tyhjässä kämpässä patjoilla. Ja käydään Ainolan puistossa roskaamassa, me viksut ihmiset. No ei vaan en minä roskaa, mutta onhan niitä niitäkin, jotka sitä tekee.

Mutta mitäs muuta... Maria kävi pari viikkoa sitten pikavisiitillä. Oli oikein mukavaa. Käytiin tanssaamassa Kaijan kera. Ja seuraavana päivänä sitte museoon...huvinsa kullakin. Mutta minä kyllä tykkäsin ja oisin voinu olla vähän kauemmin, mutta Tampereelle lähtevä juna ei olis varmaan sen vuoksi jääny odottelemaan Mariaa. Mutta pitää mun käydä joskus taas uudelleen katteleen vähä tarkemmin jotain juttuja siellä.

Jari kurvasi just pihaan mettästä löytämällään uuen karkealla helkamalla. Elikkä nyt alotamme grillikauden avajaiset. Jotenka moimoi. Menen keittään pottuja.