Minä pöllin kaiken aina Marionellan blogista.


1. Oletko ollut tuhma vai kiltti tänä vuonna?
No minä kait olen aina kiltti..!? Oon minä suunnilleen ollu niinku kuuluuki. Vähä ehkä nalkuttanu ja liian vähä käyny kotona (mutta ei ne minua sielä kovin paljo jaksaiskaan).

2. Mitä toivot eniten jouluksi?
Lunta.

3. Uskotko Joulupukkiin?
Miksi en uskois? En ehkä usko siihen, että ois vaan yksi joulupukki…

4. Nimeä mieluisin jouluruokasi.

Noo, tykkään kaikista paitti sellanen hernemössö ei oo oikein hyvää. Mutta sanotaanpa vaikka lanttulaatikko.

5. Oletko jo aloittanut lahjojen ostelun tai tekemisen?
Melkeen kaikki on kasassa…vaan jotain pikkujuttuja puuttuu..

6. Oletko kenties jo ostanut/saanut valmiiksi kaikki aikomasi lahjat?
Eikös tämä ole sama kysymys kuin edellinen…

7.  Mikä on sinun kaunein joululaulusi?
Minun kaunein joululaulu…heh… No tuota, jos puhutaan siitä, mistä tykkään, niin esim. Tonttu on oikein kiva. Ja se ”Tiellä ken vaeltaa…” (liekö tuo se nimikin). Siitä tulee ykkösluokan joulujuhla mieleen. Ja onhan noita paljo muitakin… Meillä on yks levy, jossa on sellanen ku Jouluenkeli. Vai lumienkeli. No se on kuitenki nätti laulu.

8. Paras jouluaiheinen leffa?

Nyt ei tuu mieleen ku Yksin kotona jatko-osineen. Ja ne on vähä hölmöjä.

9. Paras joulumuistosi?
Hmm…sellanen tulee mieleen, ku kerran tapaninpäivänä oli kamala myrsky. Onko se sit paras muisto..mut onpahan kuitenkin..

10. Mitä joulussa odotat eniten?
Sellasta lepposaa tunnelmaa. Syömistä ja pelaamista.

11. Kerro joulusuunnitelmistasi.
Noh, olen kotona. Aatto menee niinku aina ennenkin. Koristellaan kuusi ja koko mökki, käydään hautausmaalla, saunotaan, syödään ja avataan lahjat ja sitten leikitään niillä.

12. Ketä haluaisit suudella mistelin alla?
No te tiiätte…mutta ei kait siihen misteliä tarvi…

13. Minkälainen joulukuusi teillä on?
Meillä ruukaa aina olla sellanen hyvin tiheä kuusi. Aika pikkunen, sellanen kapia mutta silti leviä. Siis ihan oikia kuusi, ei mitään muovihöskää.

14. Osallistutko salaiseen pikkujoululahjojen vaihtoon koulussa tai työpaikalla?
Pikkujouluissa oli, mut oliko se kovin salainen.

15. Onko sinulla pikkujouluja tiedossa?
Ei kai enää. Kavereitten kans pidettiin viikko sitten.

16. Muistatko joulua, joka ei olisi ollut valkoinen?
En. Ja toivottavasti tulevakin on valkoinen. Sellasen muistan, että lumi on tullu vasta muutamaa päivää ennen joulu. Seki kyllä riittäis.

17. Mihin aikaan jouluaattoiltana on oikea aika aloittaa lahjojen avaaminen?
Ku minä olin lapsi, se aloitettiin kunhan äiti oli tullut navetasta ja käynyt saunassa. Sitten kaikilla oli hirviä nälkä paketin avaamisen jälkeen. Nykyään käydään saunassa siinä viiden-kuuden aikaan, sitten syödään ja paketit availlaan joskus seittemän jälistä.

18. Käykö teillä joulupukki?
Tonttu vaan.

19. Kuinka monta joulukorttia lähetät?
Mulla on vähän kavereita ja niittenkään osoitteita en tiiä. Eli vain muutaman.

20. Joulutoiveesi?
No tietysti kaikille mukavaa ja valkoista joulua. Ittelleni toivon, ettei mulla olis sellanen olo, että mun pitäis olla kahessa paikassa yhtä aikaa, vaan osaisin relata ja olla siellä, missä satun olemaan.