Noh niin, joulu on mennyt ja uusi vuosi on alkanut. Joten hyvää uutta vuotta kaikille! Minun uusi vuosi vaihtui muuten rauhallisissa merkeissä, mitä nyt jouduin olemaan lapsenvahtina kolmelle 23-25 vuotiaalle pojalle (en kyllä ole tuosta iästä ihan varma, saattaa olla että kymmenen vuotta pitäis tuosta vähentää...) Niillä kun oli niin jännää, kun kiinalaisia sai taas! Taikka ne oli kyllä Kiinareita nimeltään, mutta ilmeisesti melkein vastaavanlaisia kuin edeltäjänsä. Vähän vaan pienempiä tai jotain...en minä tiiä. Turhia kapistuksia, ei mitään järkeä. Kuulemma jännittäviä, kun saa oottaa millon se pamahtaa. Jei...tykkää kuka tykkää. Ja niitä saakelin rooman kynttilöitä... Oikiasti rupes tympäseen, ku vahdittavani ostivat kolme pakettia niitä! Ne on niin tylsiä.... Lapsoset sitten töröttivät puolet illasta pihalla rooman kynttilät kourassa ja vahtasivat niitä. Jee, tuli punanen pallo, jee tuli vihreä pallo jee.. Tosin ei ne ollu ees tajunneet, että sieltä tulee erivärisiä palloja ennen ku sanoin siitä. Ja se huomautushan teki hommasta kaksin verroin jännittävämpää... Ne ei olleet ees humalassa kuitenkaan. Äitit olivat antaneet luvan ostaa rooman kynttilöitä, mutta alkoholia vain vähän :) Ite kun olin lapsenvahtina niin olin tietysti ihan selvinpäin. Kaupungin ilotulitus oli hieno ja oli meilläkin noitten tylsien rakettien lisäksi ihan hienojakin raketteja. Käytiin niitä meren rannassa ampumassa ja nähtiin samalla raketteja hailuodosta asti. Sitten mentiin nukkumaan. Tinat jäi valamatta, mutta nehän valetaan vielä ens viikonloppuna, koska yksi hoitolapsista halusi ihan vängällä ostaa niitä. Kaikenlaisia kakaroita...

Joulustakin voisi tässä mainita, että ihan hyvin kai se meni. Lunta tuli vähäsen ennen joulua, joten musta se ei ollut. Lahjoja tuli ihan sopivasti. Sellasta ns. perussettiä elikkä sukkia, pyjama, kerrasto (mutta se on hiano EveLacen kerrasto), pyyhkeitä ja kulho yms. Enkä edes ihan hirveästi ahminut joulun aikaan. Tosin joulusuklaat onkin meillä vielä syömättä... O-ou...

Tämä uusi vuosi vaikuttaa kamalalta. Toisaalta. Ensinnäkin pitäs löytää joku harjottelupaikka. Mutta: minua ei mikään kiinnosta ja mikä kiinnostais, niin sinne en pääse. Ja jos johonki pääsen, niin en siellä tajua sitten mistään mitään, sillä se paikka johon ehkä saatan päästä, on kuitenkin sellainen, joka ei minua kiinnosta. Ku minun pitäs olla biologiksi opiskelemassa, jotta pääsisin sellaseen paikkaan joka minua kiinnostais. En ehkä siltikään tajuais siellä mitään, koska oikiasti en tajua hyvinkään monesta asiasta juurikaan mitään. Noh niin...en minä sitten kieriskele itsesäälissä, älkää sellaista kuvitelko. Mutta kun juttu on niin, että olen koulussa, jossa minun ei pitäisi olla, koska en siitä niin kamalasti pidä. Tai joistakin asioista pidän, joistakin en. Ja on varmastikkin todella vaikeaa löytää työtä sellaisten asioiden parista, jotka kiinnostaa. Nooh, voihan sitä opiskella vaikka toisen tutkinnonki vielä, mutta opiskelussa on se huono puoli, että opiskelijalla ei koskaan ole rahaa. Ja kun en tiiä, mitä haluaisin opiskella... Pyhpah. Tyhmää. Kouluun liittyen kauhistuttaa myös sellainen asia, että opinnäytetyötäkin pitäis alkaa suunnitella. Hui. Ja uusi asunto ettiä toukokuuhun mennessä, koska sillon sinne tulee vuokraemäntäni tytär asumaan. Ainakin kesäksi. Voe ku pääsis syksyllä takasi siihen kämppään, koskapa se on huippu. Vanha ja vähän raihainen mutta silti halpa ja hyvä. Niiiih. Mutta toivon kaikkea hyvää itselleni ja muillekkin siinä sivussa. Moi.