Niinpä ne pakkaslukemat taas yllättäen kiristyivät. En ole seurannut säätietoja, siksi lienee ollut yllätys. Eilen käytin peitot ja tyynyt ulkona pikaisesti kymmenen asteen pakkasessa. Aamulla vein ne sinne uudelleen ja lisäksi matot ja kaiken muun mahdollisen, koska eihän tuosta pikatuuletuksesta pikkupakkasessa ollut mitään hyötyä. RIP pölypunkit. Tosin ei ne muka kuole ellei vuodevaatteita pidä vuorokautta pakkasessa. Paitsi jos on yli -28C niin sitten kuolee kuudessa tunnissa. Eiköhän sieltä heikoimmat vähintäänkin karsiudu pois tässäkin säässä. Jarin isä ennusti, että tulee kylmä kuukausi. Onhan se toisaalta mahdollistakin, kun syksy oli niin lämmin. Säälittää tuo minun auto, kun taas pitää se ryskäyttää päälle kylmänä. Hyvin se on tähän mennessä lähtenyt, mutta eihän se tee sille hyvää kuitenkaan.

Oikeastaan aloin kirjoittaa siksi, että saan nämä tänne esille:
403087.jpg

Siinä on Jarille kalastuskynsikkäät. Ja olen minä tehnyt tuon tyynynkin tai tuon päällisen. Poika oli ihan innossaan kesällä, kun kangaskaupasta löytyi jotain tollasta sorsanpyyntikangasta. Olis halunnut tuosta verhot :) No ei sentään, mutta muistaakseni siitä piti joku naamio tehdä metsästystä varten. Jotenkin se kuitenkin päätyi tyynyksi. Varmaan siksi, koska tyyny oli helpompi tehdä :) Tai ehkä loput tuosta kankaasta on yhä jossain odottamassa naamioksi pääsemistään, enpä muista tuota tarinaa tarkalleen.

Olen minä ittellenikin neulonut ja virkkaillut. En vaan ole saanut mitään valmiiksi, siksi täällä on kuvia vain noista Jarille tehdyistä jutuista. Noh, sainhan yhden pipon valmiiksi, mutta siitä tuli kyllä kamala. Se oli liian iso. Ja se toi mulle toisaalta mieleen lohikäärmeen ja toisaalta sellasen haarniskan päähineen. Ei hyvä pipoksi ei, joten purkuun. Nyt on teon alla useampi kaulahuivi ja yhdet lapaset.

Nyt pitäisi varmaan tallustella kauppaan. Ei siellä nyt olekaan kuin jotain -15C. Banaaneja en voi ostaa, nehän jäätyis. Mut nyt, moimoi!